Česta pitanja.
Membranski filteri.
  • Šta znači tehnologija obrnutog osmoze?
    Reverzna osmoza je tehnologija u kojoj se za pročišćavanje vode koristi posebna membrana, što omogućava uklanjanje zagađivača iz vode bilo koje tvrdoće.
  • Zašto se nakon instalacije novog filtera ili zamjene uložaka pojavljuje kamenac u čajniku?
    Ova situacija je moguća ako su pri povezivanju filtera zamijenjene cijevi odvod/čista voda. U tom slučaju, izvorna voda će ulaziti u česmu za čistu vodu, što dovodi do stvaranja kamenca. Preporučujemo da provjerite kako su cijevi povezane na kućište membrane.
  • Zašto su vrijednosti TDS-metra visoke nakon instalacije novog filtera ili zamjene uložaka?
    Provjerite kako su cijevi povezane na kućište membrane. Ako su zamijenjene cijevi odvod/čista voda, izvorna voda će ulaziti u česmu za čistu vodu i vrijednost TDS-a se neće promijeniti.
  • Zašto pumpa proizvodi buku?
    1. Nivo buke pumpe ne prelazi 40 dB. Niskofrekventni zvuk znači da sistem ispravno radi i puni rezervoar filtriranom vodom.
    2. Ako je nivo buke visok, vjerovatno je ulazni ventil na filteru zatvoren ili nije potpuno otvoren.
  • Zašto zapremina rezervoara ne odgovara onoj sa pakovanja?
    Ukupna zapremina rezervoara za čistu vodu iznosi do 70%* njegove ukupne zapremine.
  • Zašto voda iz nove RO (reverzne osmoze) sa mineralizatorom ima mutan izgled?
    Mutna boja može biti uzrokovana sitnim mjehurićima vazduha zbog efekta aeracije.
  • Zašto sistem Prestizh 2 proizvodi zvuk „zveckanja“?
    Uzrok može biti vibracija iz dovodne cijevi i promjene pritiska. Preporučuje se ugradnja regulatora pritiska na ulazu u sistem.
  • Kako provjeriti da li je pritisak dovoljan za normalan rad RO sistema?
    Izmjeriti pritisak manometrom. Za sisteme bez pumpe potreban je minimalni radni pritisak od 3 bara. Za sisteme sa pumpom – 2 bara.
  • Zašto automatski prekidač radi teško?
    Teško se prebacuje ako je pritisak u mreži manji od 3 bara i/ili nestabilan.
  • Zašto se rezervoar ne puni?
    1. Pritisak u dovodnoj mreži je manji od 3 bara.
    2. Ulošci su začepljeni.
    3. Pritisak u vazdušnom dijelu rezervoara je veći od 0,5 bara.
    4. Nema pritiska u membranskom dijelu rezervoara.
  • Zašto stalno ide voda u odvod?
    Rad kućnog RO sistema podrazumijeva stalan odvod dijela izvorne vode tokom filtracije. Odvod prestaje kada se rezervoar za čistu vodu napuni i kada je česma zatvorena.
    Provjera rada: zatvorite ventil na rezervoaru (simulira punjenje) i ostavite česmu zatvorenu. U roku od 5–7 minuta odvod bi trebao prestati. Ako se odvod ne zaustavi, uzrok mogu biti automatski prekidač ili restriktor odvoda. U tom slučaju, obratite se servisu
  • Da li je voda iz RO štetna za zdravlje?
    Nije štetna.
  • Zašto je potreban mineralizator u RO sistemima?
    Mineralizator vraća prirodni mineralni balans u filtriranu vodu. Sadrži prirodne minerale sa mikroelementima, uključujući magnezijum i kalijum.
  • Kako očistiti začepljeni restriktor odvoda?
    Skinuti restriktor i produvati ga suprotno od smjera protoka. Ako to ne pomogne – zamijeniti ga.
  • Zašto je slab pritisak nakon RO filtera?
    Nizak pritisak u vazdušnom dijelu rezervoara. Potrebno je podići ga na 0,5 bara.
  • Zašto se rezervoar puni, ali voda ne ide iz česme?
    1. Nema pritiska u vazdušnom dijelu rezervoara.
    2. Oštećena je membranska pregrada koja odvaja vazdušni i vodeni dio.
  • Koliko često treba dezinfikovati rezervoar?
    Po potrebi – ako se kvalitet vode pogorša ili nakon dužeg nekorišćenja sistema.
  • Kako obnoviti pritisak u rezervoaru?
    1. Zatvorite dovod vode u sistem.
    2. Otvorite slavinu na sudoperi kako biste ispustili vodu.
    3. Zatvorite ventil na rezervoaru.
    4. Izvucite cev iz rezervoara.
    5. Izvadite rezervoar i premestite ga na mesto gde se može ispustiti voda.
    6. Otvorite ventil na rezervoaru kako biste ispustili vodu.
    7. Podignite rezervoar da proverite da li je voda ostala unutra.
    8. Izmerite pritisak u rezervoaru pomoću manometra (ventil se nalazi sa strane, prekriven plavim poklopcem).
    9. Ako je voda ostala u rezervoaru, priključite auto-kompresor na ventil na rezervoaru (VENTIL NA REZERVOARU UVEK MORA BITI OTVOREN), uključite kompresor i voda bi trebalo da istekne iz rezervoara. Kada voda prestane da izlazi, isključite kompresor.
    10. Izmerite pritisak – on treba da bude 0,5 bara.
    11. Ako je pritisak veći, smanjite ga na 0,5; ako je manji, povećajte ga na 0,5. Dakle, pritisak od 0,5 bara treba da bude u praznom rezervoaru.
    12. Vratite rezervoar na mesto i uključite dovod vode.
  • Održavanje Prestige-M modela
    Svi elementi osim membrane menjaju se jednom godišnje. Membrana se menja jednom u 2 godine.
  • Šta uraditi ako pritisak nije dovoljan za rad filtera?
    Ugraditi pumpu za povećanje pritiska BP50.
  • Zašto sistem radi bez prekida?
    1. Nizak ulazni pritisak – manje od 3 bara.
    2. Pogrešan pritisak u vazdušnom dijelu rezervoara – mora biti 0,5 bara.
  • Kako provjeriti da li membrana radi?
    Ako nema kamenca – membrana radi. Može se provjeriti i TDS metrom (uporediti izvorna voda i voda nakon membrane).
  • Kako otkloniti curenje ispod poklopca membrane?
    1. Zatvoriti ventil na ulazu u sistem.
    2. Zatvoriti ventil na rezervoaru.
    3. Otvoriti česmu za čistu vodu radi ispuštanja pritiska.
    4. Olabaviti poklopac kućišta membrane.
    5. Postaviti O-prstenove na mjesto.
    6. Dobro zategnuti poklopac.
  • Zašto voda ne ulazi u rezervoar?
    Rezervoar je prepunjen vazduhom i gumena membrana se zalijepila za zidove, zatvarajući ulaz.
    1. Zatvoriti ventil na ulazu.
    2. Zatvoriti ventil na rezervoaru.
    3. Otvoriti česmu za čistu vodu radi ispuštanja pritiska.
    4. Skinuti cijev 1/4 sa ventila.
    5. Ispustiti vodu.
    6. Odvrnuti ventil sa rezervoara.
    7. Pritisnuti ventil (ventilčić) i ispustiti sav vazduh.
    8. Tankim (ne oštrim) predmetom odlijepiti membranu.
    9. Podesiti pritisak (0,5 bara).
    10. Ponovo pustiti rezervoar u rad.
  • Zašto je TDS isti prije i poslije mineralizatora?
    Minerali iz mineralizatora se rastvaraju u vodi. Nakon dužeg mirovanja, prvi 1–2 litra imaju veću koncentraciju minerala, a zatim ona opada. Takođe, mineralizator može biti potrošen.
  • Da li ulošci Geyser odgovaraju sistemima drugih proizvođača?
    Ulošci Geyser međunarodnog formata SL i BB odgovaraju sistemima drugih proizvođača.